top of page
טיפים אחרונים
עקבו אחרי
  • Facebook Basic Square

טיפ לחיזוק חגורת הכתפיים

חיזוק חגורת הכתפיים הינה פעולה חשובה ביותר שיש להתמיד וניתן לעשות זאת על ידי מספר תרגילים פשוטים שיתרמו רבות לחוויית התנועה של התינוק.

חגורת הכתפיים היא האחראית על תנועות הכתף ועל היציבות של הידיים. כאשר לתינוק חגורת כתפיים חזקה בעלת מתח שרירים תקין – ארגון הגוף תקין בין השרירים הכופפים מלפנים והזוקפים מאחור הדבר מאפשר לו להתמיד בפעילויות ממושכות כגון הישענות על הידיים התרוממות על שש דחיפת הידיים להתהפכות, זחילה, מעבר לישיבה ושימוש בשתי הידיים כדי לעבור לעמידה. כדי שבעתיד יוכל למחוא כף להרים ידיים, להרים חפצים, לשחק עם כדור, ובעתיד הרחוק לאחוז עיפרון לצייר ולגזור {מוטוריקה עדינה}.

תינוק בעל חגורת כתפיים חלשה יתעייף מהר יותר בפעילויות הפשוטות ביותר, כאשר לרוב ניתן יהיה לזהות חוסר הפרדה בין התנועות, עבודה עם מרפקים מרוחקים יחסית מהגוף וכתפיים שמוטות. מלבד להשפעה הפיזית, תינוק אשר מתעייף מהר מעשייה פשוטה כמו שכיבה על הבטן ולהסתכל סביב, עמידת שש ועוד - לא נהנה מהעשייה עצמה, והאיכות של הפעולות יכולה להיפגע משמעותית ולעכב את התקדמותו דבר היכול לגרום לתסכול אצל התינוק.

תרגילים:

סביבת המים ידוע כתומכת בגוף ו"באין משקל" בסביבה זו יכול התינוק להניע את גופו בחופשיות רבה כל תנועה במים גדולה פי 4 מאשר באוויר לכן הגוף יכול להתחזק מאד במים מעצם השהיה במים, כל תנועת יד תקדם את התינוק ותחזק אותו.

* הליכה על דופן הבריכה עם הידיים.

* משחקי כדור - הקפצה, זריקה, הושטת ידיים ותפיסה מחזקות גם הן את חגורת הכתפיים.

בועות סבון - מגיל 0 ועד 120 שנה תמיד ישמח והיד תושט אל הבועות סבון.*

* הליכת מריצה - לאחוז באגן של התינוק ולהרים את הרגלים מהרצפה, באופן הזה להסיע את משקל התינוק אל חגורת הכתפיים והתינוק ישען על הידיים וילך עם הידיים, יישא את משקל גופו.

bottom of page