top of page
טיפים אחרונים
עקבו אחרי
  • Facebook Basic Square

טיפ מוטוריקה עדינה וניקיון פסח

מוטוריקה היא התנועות הרצוניות של הגוף שמונחות ע"י המוח. מוטוריקה עדינה מתמקדת בשרירים הקטנים בגוף והיכולת לשלוט עליהם על מנת לבצע תנועה מדויקת. מוטוריקה עדינה קשורה לקשר עין יד וגם היא זקוקה לאימון ותרגול.

כיצד משפרים כישורי מוטוריקה עדינה?

השליטה בתנועות הרצוניות של השרירים הקטנים בגוף ניתנת לתרגול בהרבה דרכים. הטיפ הפעם מתמקד בניקיון לכבוד חג הפסח.

1. קחו נייר עיתון או כל נייר אחר שניתן לקרוע אותו. הראו לילד כיצד להחזיק בשתי הידיים את הנייר ואיך במקביל שתי הידיים עובדות יחד – האחת מושכת קדימה והאחרת אחורה וכך העיתון/נייר נקרע. ילדים נוטים למשוך כל יד לכיוון הנגדי ואז לקרוע את הנייר – זה גם בסדר, אך טוב להראות להם גם את הדרך האחרת ולתרגל אותה. הדבר מתרגל עבודה של שני צדי הגוף ותורם לקואורדינציה.

2. הביאו דלי קטן ונמוך יחסית (של משחק) ובקשו מהילד לאסוף את גזרי העיתון בעזרת האגודל והאצבע – כך נתרגל אחיזת פינצטה. שימו לב – זוהי פעילות לא פשוטה עבור הילד בהתחלה ועליכם להראות לו ואף יחד איתו להחזיק את העיתון בעזרת האגודל והאצבע. אספו כך את גזרי העיתון.

3. הוסיפו אטבי כביסה למשחק. למדו את הילד מאיזה צד עליו להחזיק את האטב על מנת שיפתח וללחוץ שנית כדי לשחרר את גזרי העיתון לתוך הדלי.

4. אספו את גזרי העיתון בעזרת המרפקים. התכופפו לעבר הרצפה, הצמידו 2 מרפקים יחד וביניהם אספו את העיתונים. הדבר עוזר רבות לדיוק ושליטה בגוף הילד.

5. אספו את גזרי הנייר לדלי בעזרת כפות הרגליים. הצמידו כף אל כף ללא עזרת הידיים, תוך שמירה על שיווי משקל, והרימו גזרי נייר לתוך הדלי.

6. אספו את העיתון לדלי בעזרת יעה ומברשת, פעולה המשתפת את שני צדי הגוף.

bottom of page